همشهری آنلاین: دبیر شورای نگهبان گفت: رای نیاوردن عباسعلی کدخدایی در مجلس به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان مساله طبیعی نبود، بلکه برای رای نیاوردن سخنگوی سابق شورای نگهبان مقدمه‌چینی شده بود.

ایسنا نوشت: آیت‌الله احمد جنتی در مراسم تجلیل از عباسعلی کدخدایی با اشاره به سوابق وی اظهار کرد: من از وقتی که با ایشان آشنا شدم صداقت، درستی، امانت و قانون‌گرایی را در وجود ایشان احساس کردم.

وی ادامه داد: در حدود این 12 سال که ایشان با شورای نگهبان همکاری داشتند همکاری‌شان بسیار مفید بوده است و این امر هم از نظر سازماندهی تشکیلات شورای نگهبان و هم از نظر تاسیس بانک اطلاعاتی بوده است.

دبیر شورای نگهبان گفت: زحماتی که ایشان در ایام انتخابات متحمل می‌شدند بسیار سنگین بود و بعضی وقت‌ها سنگینی کار باعث می‌شد تا ساعات پایانی شب و حتی تا صبح در شورای نگهبان حضور داشته باشند و از این جهت هم رضایتم را از ایشان اعلام می‌کنم.

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که «آقای کدخدایی سخنگوی بسیار موفقی بود» گفت: سخنگویی کار بسیار مشکلی است، آن هم در ایام انتخابات، زیرا باید طوری صحبت شود که بهانه‌ای دست کسی داده نشود و حقیقت هم گفته شود و من یادم نمی‌آید که کسی از سخنگویی ایشان ایراد گرفته باشد.

‌جنتی افزود: ایشان در معاونت اجرایی انتخابات هم خوب عمل کردند. سفارش‌ناپذیری نقطه قوت کارهای ایشان است. ایشان مقید بودند طبق قانون عمل کنند.

وی ادامه داد:‌ در ایام انتخابات سفارش زیاد می‌آمد و توقعات زیاد بود، ولی ایشان توجهی به این توقعات نداشت و استقلال خود و شورای نگهبان را حفظ کرد.

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که «این تقید به قانون قهرا موجب نارضایتی بعضی افراد می‌شد» گفت: به همین دلیل عده‌ای منتظر بودند فرصتی دست دهد و انتقام‌گیری کنند که این فرصت تا حدی در اول این دوره دستشان آمد.

جنتی اظهار کرد: کارهای سیاسی شد، حسادت‌هایی هم بود و اینها مشکلاتی ایجاد کرد که فرصت بیان آنها نیست. در مجلس به هر حال وضعیت طوری بود که ایشان با کمبود یک رای، رای نیاوردند و از قبل مقدمه‌چینی شده بود و مساله ساده‌ای نبود و اینطور نبود که به طور طبیعی رای‌گیری شود و هر کسی هر رای دارد به صندوق بیندازد.

وی گفت: در مورد سخنگویی ایشان هم مشکلاتی پیش آمد که بی‌سابقه بود و اینکه تعیین سخنگو به تاخیر بیفتد هم بی‌سابقه بود که این هم بی‌فلسفه نبود و اجمالا باید گفت که بعضی موارد از خارج و بعضی از داخل الهام می‌شد.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: در هر صورت آقای کدخدایی همیشه تسلیم قانون بودند و ما افرادی اینطور کم داریم. در هر صورت ما در خدمت ایشان هستیم و امیدواریم در آینده از تجربیات ایشان استفاده کنیم.

کد خبر 230104
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز